Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 63  -  1980     side  14

     
 

 

K. 19. 752 tilhørende Brødrene Brauns Tobaksfabrikker var en 1928 CHEVROLET Bemærk afviserlyset på lygtestangen.
 

bejde om den korte, drejbare type bogie opstod. Ved de indledende forhandlinger måtte Møhl-brødrene indtegne deres bogie på en opstalt af et LEYLAND chassis for at overbevise Leyland-direktionen om at systemet kunne indpasses på deres chassis. Det havde været en overkommelig opgave hvis Leyland havde leveret en tegning i målestoksforhold, men Hakon Møhl fortæller, at den tegning man fik at arbejde på var i 1:1, og man var nødt til at overlade tegnearbejdet til et bureau i London. Efter et lille årstid var der solgt 94 LEYLANDS med LONG-
 

(Side 15) FORD AA 1929 med LONGFRAME, Ved Ford'erne blev tværbagfjederen erstattet med to langsgående, idet man brugte det forreste fæste i rammen, derved blev fæstet til forreste bagaksel ikke som normalt midt på fjederen.