|
løse pander, smeltet væk. Det gjorde at jeg
blev nødt til at hovedreparere blokken, så vognen er nu helt
restaureret. Den kører vældig fint, trækker forbavsende hurtigt
op takket være sin lave vægt, 650 kg, sine 1.300 ccm og top- |
|
ventiler. Til gengæld har den et meget langsomt
gearskifte, kulissegear med ligeskårne tandhjul. Vejbeliggenheden
er også fin. Den ligger vældigt i svingene p.g.a. sine
cantilever-bagfjedre. Vognen er højrestyret, hvilket undrer |
|
|
I sin periode som brugsvogn for Erik Nordentoft kom den
lille Wanderer vidt omkring, Billedet er taget på vej fra Splügen-passet
ned i Italien i 1956, Vognen havde da stadig de runde skærme.
mange. Jeg kører 2-3 løb hvert år og af og til en
aftentur på havnen eller i skovene omkring Århus. I sin nuværende
skikkelse fremtræder den i rød lakering og med messingkøler og -lygter,
om de sidstnævnte dele har været lakeret i 1921 kan der være tvivl, men
på visse fotos fra datiden er køleren blank, så den enten må være i
pudset messing eller nikkel.
Det sidste kan Deres ærbødige dog ikke rigtigt tiltræde
– jeg har aldrig set en annonce eller et fotografi fra tiden hvor
messingdelene ikke er lakerede. Reservedelskataloget nævner kun en
sortlakerer køler.
Karrosseriformen er åben trepersoners, med forskudte sæder.
W 4 *) havde udenbords bremsehåndtag, det har Guldagers ikke, men det
skyldes sikkert en modernisering. Hvor mange
*)Oswald siger W4, von Fersen W8 |
|