Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 64  -  1980     side    8

     
 

løse pander, smeltet væk. Det gjorde at jeg blev nødt til at hovedreparere blokken, så vognen er nu helt restaureret. Den kører vældig fint, trækker forbavsende hurtigt op takket være sin lave vægt, 650 kg, sine 1.300 ccm og top-

 

ventiler. Til gengæld har den et meget langsomt gearskifte, kulissegear med ligeskårne tandhjul. Vejbeliggenheden er også fin. Den ligger vældigt i svingene p.g.a. sine cantilever-bagfjedre. Vognen er højrestyret, hvilket undrer

 

I sin periode som brugsvogn for Erik Nordentoft kom den lille Wanderer vidt omkring, Billedet er taget på vej fra Splügen-passet ned i Italien i 1956, Vognen havde da stadig de runde skærme.

mange. Jeg kører 2-3 løb hvert år og af og til en aftentur på havnen eller i skovene omkring Århus. I sin nuværende skikkelse fremtræder den i rød lakering og med messingkøler og -lygter, om de sidstnævnte dele har været lakeret i 1921 kan der være tvivl, men på visse fotos fra datiden er køleren blank, så den enten må være i pudset messing eller nikkel.
   Det sidste kan Deres ærbødige dog ikke rigtigt tiltræde – jeg har aldrig set en annonce eller et fotografi fra tiden hvor messingdelene ikke er lakerede. Reservedelskataloget nævner kun en sortlakerer køler.
   Karrosseriformen er åben trepersoners, med forskudte sæder. W 4 *) havde udenbords bremsehåndtag, det har Guldagers ikke, men det skyldes sikkert en modernisering. Hvor mange

*)Oswald siger W4, von Fersen W8