Bilhistorisk Tidsskrift NR. 64 - 1980 side 9 |
tidligere ejere der har været vides ikke, de originale
papirer eksisterer som sagt ikke. Den eksisterende toldattest oplyser at
vognen i 1946 blev indregistreret til tømrermester Einar Nielsen, Skave pr.
Roslev, og i 1954 til mekanikerlærling Bent Christensen, Hovedgaden 3,
Brabrand (nuværende medlem af DVMC). Så kommer i 1956 Jørn Palle Thomsen. |
lerationsevne ikke er opnået på bekostning af
tophastigheden, der er så usædvanlig som 90 kmt. Fodbremsen virker på
kardanakslen, håndbremsen på baghjulene. På senere serier kan man få
firehjulsbremser. Hjulene er trådhjul med 710 x 90 aftagelige
vulstfælge. Akselafstand 240 mm, sporvidde 1080 mm, chassisvægt 450 kg,
Bosch lys- og tændingsanlæg. (Selvstarter var ikke standard, ej heller
elektrisk horn. Luksusmodellen havde dynamo med et støjende tandhjulsdrev
fra vandpumpe-akslen). Standardkarrosserierne var topersoners og
trepersoners, åbne. Sådan så Nordentofts Wanderer ud efter den første restaurering i 1956. Som man ser stadig med de originale vulst fælge. Man aner spidsningen i cantileverfjedrene. Kuglekardan med kattehovede. |
|