Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 64  -  1980     side  12

     
 

emplar fremstår i dag som den mest »autentiske« W4 hvad udseendet angår, med sin mørkegrønne lakering, dog fraset den blanke køler.
   I teknisk henseende er Poul Suhrs måske den mest originale 5/15, og den har også vulstfælgene 710 x 90. Men Suhr indrømmer gerne at vognen i det ydre har fået en gang lir, med en stærk grøn farve og rigeligt med blankt og

 

ekstra horn. Suhr købte den for 1.040 kroner, og med i købet fulgte to ny dæk og slanger. Hvornår er lidt usikkert, Suhr mener det var 1965, sælgeren, Ole Sørensen, at det nærmere var 1959-60.
   Men sikkert og vist er det at Sørensen, karetmagersvend og senere direktør på Vesterbros Karosserifabrik, købte den brugt den 30. oktober 1925 i

 

Ole Sørensens professionelle ombygning, roadster med klap. Sommeren 1930.

Lystrups detailafdeling i Gothersgade i København. Slutsedlen findes. Pris 3.250 kr. Det var en 2-personers, og med typisk lys kaleche. Sørensen syntes pladsen var for snæver, og i 1929-30 byggede han den selv om og lavede

  

(Side 13) På Poul Suhrs Wanderer kan man se hvordan venstre forsæde skal klappes sammen og drejes en kvart omgang for at man fra den enlige dør på venstre side kan komme ind på forsædet i højre side. I en slids i det blanke topdæksel går en pal der åbner alle fire snapsehaner på en gang, så man kan give cylindrene en snaps gennem de fire små huller. Har man brug for lidt ekstra motorkraft kan man med en lille pedal løfte en klap for enden af en forgrening på udstødningen og lave fri udstødning. På såre enkel vis kan motorhjelmen holdes åben ved at pinden i kanten sættes ned i en lille udskæring i en træramme bag på køleren.