Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 64  -  1980     side  14

     
 

et karrosseri der mindede stærkt om en Ford A roadster med bagklap. Træværket blev skåret på værkstedet, men resten foregik hjemme i garagen. Der gik desværre også mange år senere ild i vognen, formentlig ved en kortslutning, og det meste af den bageste halvdel udbrændte. Det var i 1958.

 

Også rattet brændte, men Sørensen lavede et nyt.
Fabrikationsnummeret er 4846, årgangen 1922. 1. indregistrering 4. februar 1923. Hvem der havde den før Ole Sørensen vides ikke. Suhr ville føre karrossen tilbage og købte i tidens fylde en løs karrosse — dyrt — i Jylland.

 

Poul Suhr har foretrukket at anbringe reservehjulene bag på vognen, men på højre side ses foden til det beslag som egentlig skulle holde hjulene.

Senere også en hel vogn, bilforhandler Weinreichs i Holbæk, fabrikationsnummer 5053, årgang 1922. Det blev dens karrosse Suhr brugte, plus forskellige andre dele, og resten er solgt til Tyskland.
   For et par år siden tog restaureringen fart, alt blev sat i stand til mindste detalje. Vindspejl og kalechestativ blev rekonstrueret med stor hjælp fra Nordentoft, som tegnede sit af. Desværre indsneg der sig en misforståelse, så vindspejlsrammen ikke er helt korrekt.
   Suhrs vogn er forsynet med selvstarter.
   En fjerde af de små Wanderer-vogne ejes af bilforhandler Frikke i Esbjerg. Fabrikationsnummer 6943, første gang indregistreret 17/4 1924 under E 161. Det fremgår ikke af papirerne, men nummerbogen siger at nummeret indehavedes af gårdejer Chr. Hansen, Stenmagle pr. Stenlille på Sjælland. 3/11 1927 bliver den omregistreret for autoforhandler G. Kjerulf, der hav-