Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 65  -  1981     side  26

     
 

godt bruge en instruktionsbog. - - - Vi har endnu ikke fundet en tilstrækkelig raffineret straf til den som var ansvarlig for at de to fotografier på side 4 af sidste BhT blev spejlvendt. - - - Karls-høj har købt en 1932 Ford V8 TwoDoor Convertible Sedan (altså Gläserlignende cabriolet), magen til Asger Steen Andersens. Og til O. T. Neels

 

Ford B. - - - Erik Bjerring hører til dem der erkender at man ikke skal sprede sig for meget. Vil nu koncentrere sig om Buick. Har til gengæld købt en til: En 1937 Century »60C« Convertible Phaeton. Der er kun fremstillet 421 af dem og eksporteret 11. Af dem befinder i hvert fald 2 sig nu i Danmark. Den anden er Claus Kølle

 

Jessens. Besynderligt nok stammer begge vogne fra Sverige — hvor de endnu mere besynderligt nok begge skal have været ejet af derboende danskere. - - Det lykkedes ikke at bevare afdøde Anker Thiedes Chrysler 1929 roadster i landet. Den gik til Tyskland for 20.000 dmark. Akja. (Foto: Se BhT 45, side 16). - - - Henning Holm har målt karrossen på Irene og Jan Schæffers Morris Composite op for at kopiere den. Holms egen vogn har et dansk-bygget karrosseri som kombineret pickup og, med overdel, rustvogn. Det er selvfølgelig ikke så muntert, selv om det måske kunne anses for bevaringsværdigt pga herkomsten. - - - I følge BT blev en Jaguar 1949 for 12 år siden indleveret til reparation hos karetmager Jørgensen, Nellikevej i Viborg. Den er aldrig blevet hentet, ejeren rejste til udlandet. Men Jørgensen synes ikke han har ret til at afhænde Jaguaren. - - - Henrik Mohr har opgivet at få presset familien ned i sin M.G. A og da han gerne vil holde sig til mærket har han fået fat i en smuk SA 1936 sedan, som nu bliver sat i stand.

  

  

Claus Kølle Jessens Buick.