Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 66  -  1981     side  12

     
 

blev i 1948 leveret som ny til direktør N.T. Rasmussen, Rasmussen & Schiøtt, og indregistreret under K 200. I de næste 15-16 år kørte den som dagligvogn i København, og på ferieture over hele landet. En del af tiden kørte vognen meget på Fyn, udlånt til en bekendt af N.T. Rasmussen. I forbindelse med selskabelighed blev vognen

 

altid ført af en privatchauffør, en taxachauffør fra Kerteminde. Vognen blev passet rigtigt, med regelmæssige eftersyn, og motoren blev repareret en del gange, samtidig havde vognen altid været forsynet med sædeovertræk, og når de kom af stod læderet på sæderne som nyt (okseblodsfarvet). N.T. Rasmussen døde midt i 1960'erne og vognen

 

Dette og de næste tre fotos viser Trd 1865 under adskillelse hos Magne Nøhr.

  

  

blev afmeldt og solgt.
   I juli 1966 bliver vognen klargjort til syn hos en mekaniker på Glasvej på Nørrebro i København og derefter indregistreret under AB 47 322, stadig i fin original stand.
   I de følgende 9 måneder kommer vognen en del rundt, da den nu ejes af en mand som har en porcorn-bod til byfester og lignende. Den blev blandt andet set ved et asfaltbal i Nykøbing Sjælland. I København sås vognen mest på Søborg Hovedgade og ved Vestersøhus. Samtidig skete en del forandringer med vognen, der blev sat større bagrude i kalechen, de originale kofangere blev afmonteret og en uoriginal forkofanger monteret. Der kom ingen bagkofanger på, men uoriginale forlygter. Bagklappen blev repareret med et stykke aluminiumsplade, da den var flækket på grund af vægten af reservehjulet indvendigt på klappen, gearskiftet blev lavet om til bundgear,