Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 66  -  1981     side  13

     
 

udstødningssystemet blev skiftet og monteret forkert i højre side af vognen – det skulle have ligget til venstre. Og glasset på nummerpladehuset knækkede ved et mindre uheld.
   24/4 1967 er vognen til salg hos en Renault-forhandler i Rantzausgade for 6.800 kr., og nu købte en H.C. Andersen vognen, stadig indregistreret under AB 47 322. Han brugte den til daglig kørsel, bortset fra når den var på værksted. Det startede 10/5 67 med 4 ny dæk af mærket Vredestein 6.00 x 16/4 Profilux fra slidbane-firmaet Tyresoles til en pris af 390 kr. 18/5 var vognen hos Arne Skjøtts autoværksted og fik monteret en anden ventilator, udmålt styretøj og afbalanceret alle fire hjul til i alt 167,60 kr. Senere var vognen på værksted hos en privat og fik skiftet toppakning, slebet ventiler, fræset ventilsæder, monteret ny frostprop og svejset udstødningsrøret for i alt 297,25 kr. Under dette værkstedsbesøg havde vognen stået udenfor om natten, og derved forsvandt de originale sneglehorn, der sad foran køleren. Men HCA fik senere nogle andre horn der lignede de originale monteret. Hos DOMI i Glostrup fik HCA en værksteds manual

 

over vognen. Det var den eneste de havde og vist nogensinde havde haft. Den fulgte så med bilen, da den blev solgt. I foråret 1968 blev der igen kvaler med motoren, og den måtte ud til firmaet Metalock den 15/3 for at få svejset motorblokken. Det kostede 66 kr. incl. 10% moms. Efter dette sidste værkstedsbesøg blev vognen solgt til

 

Husum Motor på Islevhusvej den 10/4 1968 for i alt 3.800 kr., med en udbetaling på 1.000 og resten 19/4 68. Men det skulle gå anderledes. Der gik næsten et år før forhandleren betalte restbeløbet og afmeldte vognen.
   I 1970 så en vognmand vognen stå hos Skrotgården i Glostrup (Herstedøster). Han kontaktede Alfred Bruus i