Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 66  -  1981     side  26

     
 

velbevaret, dog mangler køler og den helt rigtige motor. --- Viklit Gråe Jørgensen er den ene af de efterhånden tre man kan finde i KTAS' fagbog som veteranbil-vognmænd. Han har suppleret vognparken med den Ford AA 1931 på langt chassis, som Jan Bischoff tidligere kørte udland og rige rundt med. --- I BhT 64 fortalte vi at

 

Frigges Wanderer havde fået kopieret kalechestativ efter en dyrlægevogn i Vejen. Det viser sig at denne vogn eksisterer i bedste velgående et andet sted på samme egn. --- Flere vognsalg skyldes emigration. Det gælder Niels Lomholt, hvis Citroën 15-6 er købt af Per Bødker, hvorimod den åbne 11B Normale ikke opnåede tilstrækkeligt

 

Vi omtalte i sidste nummer at Thom Bang Pedersen havde overtaget den spændende FIAT 1500 1937 med aluminiumskarrosseri fra Touring Milano. Sådan så det ud da den blev bragt til København. Endnu er det ikke lykkedes helt at klarlægge vognens fortid - men nogen må da kende en så særpræget vogn ?

  

højt bud herhjemme og gik til Sverige. Og Hans Blichfeldt, som har solgt sin Chrysler 1932 til Jan Lundsteen-Jensen og sin Ford A 1927-28 til Claus Hansen. --- Grethe Groth har solgt familieklenodiet, Humber 1923. Vi har en mistanke om at den er eksporteret — men modtager gerne dementier. --Anders Ditlev Clausager, leder af Britisk Leylands historiske arkiv, har et par bemærkninger til sidste BhT: Den korrekte modelbetegnelse på familien Schæffers Morris er »Traveller's Car«. »Composite« angiver at den er af blandede materialer: Træ og stål/ muligvis aluminium. Og der skulle naturligvis have stået Cowley, og ikke Abingdon-on-Thames. --- Poul Suhr (Amager)