Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 67  -  1981     side   25

     
 

tionsmedlemmer: Dansk ejede Isotta Fraschini, Voisin, R-R Silver Ghost, danske karrosserifabrikker, danske lastbilførerhuse, dansk ejede Chevroletter, BMW sportsmodeller, Singer, Minerva, alt om Triangel. - - - Først den dårlige nyhed: Ingen herhjemme ville give nok for Jørgen Gråes Packard 1933 cabriolet (se Jubilæumsbogen side 76).

 

Og så den gode nyhed: Den blev købt af en nordmand som fra tid til anden vil deltage i danske arrangementer med den. - - - A propos så er Gunnar Falk tæt på at være færdig med den store Buick touring, Peter Lykkeberg i sin tid indførte fra Norge. - - - Det siges at Arne Pedersen har kørt prøvetur med sin LaSalle cabriolet.

 

En efternøler fra Bornholm Rundt: Det er Henning Jensen som forsøger at tænke sig frem til hvilken vej hjulene drejer rundt.

 - - - Formanden bruger nu en Wolseley 15/60 1959 som dagligvogn og har nys anskaffet en nydelig Morris Minor 1954 med lang gearstang og delt forrude. - - - To trehjulede Morgan'er er blevet indført af Kristian Råe Olsen og Poul Jensen, sidstnævnte fik den accepteret som motorcykel og kørte Skagen-løb. - - - Kjeld Schouboe har en del år haft for travlt til at køre gammel bil. Men nu er hans FIAT 501 1924 sendt til ny restaurering, bl.a. med en splinterny motorblok, som Svend Hauberg har fundet i Frankrig. Hauberg har selv en 1925 501 på bedding. Neesgårds fra 1920 er næsten færdig, og den gamle redaktør er tit ude i garagen og klappe sin 1923-model på næsen. Så om ikke længe kan Danmark opvise en imponerende stribe 501'er, selv om Kurt Andersens lukkede 1923'er desværre har været udsat for vandalisme i den lade hvor den stod. - - - A propos Neesgård, så har han arvet en Harley-Davidson 1928 halvtopper med en lidt nyere si-