Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 68  -  1981     side    6

     
 

 

 

nedre afslutningsplade og gøres højere, lygter og skærme uforandret. De modeller der sælges i Europa leveres med forniklede lygtekranse og kølere, og kan leveres i flere farver; foruden sort empiregrå, mørkeblå og mørkerød.
   1925: Som 1924, dog nu med ballondæk. Ved motoren sker visse forbedringer, gear- og bremsepedal, der tidligere var lige som bakpedalen, får en mere behagelig form. Rattets diameter forøges med en tomme.
   1926: Udseendet ændres væsentligt, torpedoen gøres lavere, motorhjælmen får flere gæller, hele karrosseriet gøres lavere, vindspejlet i den lukkede model er udelt, benzintanken flyttes ud under torpedoen (undtagen i 4- dørs sedan), skærmene gøres bredere og med lavere vulst, lygterne hæves. Instrumentbrættet fornikles, tændspolerne flyttes fra forbrættet op på moto-

  

På denne og næste side eksempler på specialkarrosserier og »camouflager« af Ford T, leveret af E Bülow & Co. I dag er det desværre ikke muligt at sige om de blev fremstillet på firmaets eget karetmagerværksted. De to øverste formodes at være fra 1921, de to nederste fra 1923.