|
ren og Ford leverer selv trådhjul som ekstraudstyr.
1927: Som 1926, bortset fra at trådhjul er standard. De to
sidste årgange havde svigermorklap i de 2-personers modeller.
Årstallene er modelår, dvs de løber i reglen fra
foregående efterår.
Ford brugte ikke særskilte chassisnumre, motorerne er
nummereret fortløbende, en årgangstabel er nem at finde, men der kan jo
ofte ligge en motor af ældre eller nyere oprindelse i en vogn.
T-modellens popularitet og ry bevirkede dels at der kom en
utrolig mængde ekstraudstyr og ombygningsdele, dels at der blev
fremstillet camouflerede Ford-vogne i et betragteligt antal og med
udfoldelse af megen fantasi. Der var mange forskellige danske og
udenlandske fabrikater af ombygningssæt til affjedringen, lige fra
besynderlige udformninger af den tværliggende, normalt halveliptiske,
forfjeder, til mere radikale ændringer til langsgående fjedre,
parallelle eller næsten diagonalt anbragte. Tidsskriftet Nordisk Motor
Industri beskrev i sit nummer 1. september 1923 et af systemerne sådan:
»Enhver nok så elegant camoufleret
|
|
|
|