Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 68  -  1981     side    9

     
 

 

 

Dansk Karosseri-Fabrik i Drejøgade i København lavede en serie særprægede roadstere og touringer med but bagende, bred kølermaskering, blanke hjulplader og sommetider blanke motorhjelme Oftest på Hudson chassiser, men også fx Hispano Suiza, eller som her Ford T. K 261 fik motorsportsmanden og kørelæreren Albert Andersen, og han skruede nogle af sine løbsplader fast på køleren.

  

ændret affjedring og måske forlænget chassis.
   Ser man i dag på fotografier af de camouflerede Ford-vogne, kan man more sig over at der er en bestemt detalje som altid afslører dem: Det karakteristiske rat med den nedadbøjede eger.
   Sedan-modellen var langt dyrere end touringer, så en af de mest udbredte former for ombygning bestod i at sætte en hård top på en touring. De fandtes i mange danske fabrikater (naturligvis også til andre bilmærker).

Manden bag rattet, E. Lorentzen, fortæller at han fik denne Ford T ombygning i 1928. Den var lavet i Horsens, og Lorentzen supplerede selv med afvisere og fodspeeder.