Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 68  -  1981     side   30

     
 
              DANSK VETERANBIL KLUB
               Jydeholmen 48, 2720 Vanløse
             Tel. 01-71 39 02 kun mandag aften.
                         BESTYRELSE 
   Svend Dråby, formand,
      (klubbens adresse).
   H. 0. Bracher, næstformand,
      Granbakken 10, 8520 Lystrup St.,
      tel. 06-22 17 45.
   Niels Jonassen, sekretær,
      Boserupvej 510, 3050 Humlebæk, 
      tel. 02-19 11 29.
   Steen Haselmann, kasserer,
      Frederik VI's Allé 6, 2000 Kbhv. F.
      tel. 01-34 00 36.
   Knud Arhøj, løbskonsulent,
      tel. 06-19 94 26. 
   Jens Bagge,
      tel. 04-62 13 87.
   Hans Mejer Larsen, Syd- og Midtjylland, 
      tel. 05-56 24 47,
   Bent Mackeprang, udlandssekretær, forsikringer, 
      tel. 01-64 09 63
   Poul Jørgensen,
      tel. 01-63 10 27.
   Kurt Vandkjær, tel. 06-65 91 83

                         REDAKTION
   O. E. Riisager (ansv. og hvortil stof bedes sendt), 
       Krogholmgårdsvej 70, 2950 Vedbæk. 
      Tel. 02-89 11 48.
      Helst skriftlig henvendelse.
      I redaktionen: Th. Ry Andersen, Peter Bering 
      Erik Olsen, K. Schouboe, P. E. Hansen, 
      Peter Juel Jeppesen, Bjarne Kornbeck, 
      Ole Nissen, Peder Steril.
Eftertryk tilladt med kildeangivelse.
Repro: Københavns Kliche & Offset. 
Tryk: Eiler Enertsen, Kbh.

 

FORSIDEN:
Bülows Ford T racer, som deltog i Fanø-løbet 1922, med føreren, Husted Noe, ved rattet, og mesteren for det forbavsende formskønne karrosseri, Charly Petersen, i bagsædet.

BAGSIDEN:
Der var råd for at de tidlige coupeer af Ford T familien ikke havde noget svigermorsæde: Et par små havestole i bagagerumsklappen, sikret med en stump reb.

FOTOS:
Vi takker følgende for fotografier: Ford Motor Co (side 3 og 4), Arnt Andersen (s. 9 øverst), E. Lorentzen (s. 9 nederst og 14 nederst), Kai Olsen (s. 10 nederst, via MOTOR), Uffe Mortensen, (s. 13 til venstre og 18), Århus bibliotek (s. 15, via Ry Andersen), fru vognmand N. Madsen, Højbjerg (s. 19 nederst, via Ry Andersen), A. W. Kirkebye (s. 21 og 23), Ingrid Jensen, Varpelev (s. 22 nederst, via MOTOR), Anton Nielsen (s. Il, via MOTOR) og Jan Bülow Jacobsen, fa. F. Bülow

 

& Co for næsten alle øvrige illustrationer til Ford T Album (forsiden, s. 2, 6, 7, 8, 10 øverst, 14 øverst, 16, 17, 19 øverst, 20 og 31).

STORM OG STILLE
Robert Storm Petersen og Christian Arhoff pjatter med en særpræget Ford T coupe omkring 1922. Hvad er anledningen? Det er ikke fra nogen spillefilm. Storm P elskede biler og flyvemaskiner, men han fik først bil selv i 1926, en 2-personers Ford T sportscabriolet af en type der kun blev fremstillet 6 af herhjemme. Han døbte den Casimir, efter en fransk klovn, der optrådte med et bilnummer. Storm P kørte meget med vognen. Hver juleaften gik han over i garagen og tændte Casimirs lygter. Den 21, marts 1945 brændte den sammen med 30 andre biler i Alleenbergs Garager. Da Storm morgenen efter besigtigede de sørgelige rester sammen med sin kone, tog han batten af, foldede hænderne og sagde: - Du har tjent mig trofast og godt, gamle ven.