Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 69  -  1982     side    7

     
 

Starten på et løb på Hobro-banen sidst i 1940'erne viser et typisk felt: En enkelt Ford A Tudor, bag den Robert Nellemanns specielle 1937 VS aluminiums roadster bygget af Hansen i Randers — resten 1932-modeller. Nr. 33 Bachmann (?), Randers, nr. 55 O. Rasmussen, Grenå og nr. 57 Preben Sørensen (Polytco) med specielle hjul. Resten kender vi ikke.

Her skal man huske på, at den nye motor ikke var blevet prøvekørt i rigtigt sommervejr. Endelig blev benzinpumpen omkonstrueret af flere omgange, fordi den i kraft af sin placering øverst i V'et blev udsat for kondensvand, som kunne gøre den virkningsløs i frostvejr. Man kan så spekulere på, om motoren heller ikke var blevet prøvekørt i frostvejr.
   I Danmark blev 32-modellen præsenteret for forhandlere og presse henholdsvis den 12. og 13. maj 1932. Derefter skete præsentationen rundt omkring i landet. Fyns Venstreblad skrev om begivenheden i Odense: »Igår kom den nye Ford. Det blev en begivenhed, som længe vil huskes i den fynske automobilismes historie. Fordens modtagelse var ansat til kl. 5

 

ved Kauslunde korsvej, 40 km ude. Og på dette tidspunkt var ikke mindre end 110 Fordvogne af alle modeller forsamlet for at byde den ny og strålende broder velkommen. ---- Ved ankomsten til Odense var det en kortege, som

 

strakte sig over flere kilometer, en uhyre slange af blinkende lak og nikkel. Aldrig så man magen. Langt ud ad Middelfart landevej var folk draget for at se indtoget. De lå sågar i grøfterne med medbragte madkurve og hilste