|
Løb ved Ravnholm i 1934, med en 1934 V8
roadster - hvem er køreren? Der er næsten ingen forskel på 1933
og 1934-modellernes karrosserier - kølergitret spidser lidt mere
forneden på den ældste, og emblemet foroven på den anden har en
trekantet indfatning. Nemmest er det at tælle grebene på motorhjelmen
- der er én i 33 og to i 34 |
|
tion, har en tværaksel midt i bilen, som
påvirkes af bremsepedal og håndbremse, og hvorfra der via
bremsestænger er forbindelse til hjulene. Systemet
|
|
|
indebærer, at håndbremsen virker på alle 4 hjul. Ved
det tyske og engelske system påvirker håndbremsen kun baghjulene. Det
ene system har to tværaksler, den ene forbundet til bremsepedalen og den
anden til håndbremsen, men kun med en enkelt bremsestang til hvert
baghjul. Ved det andet system er der ligeledes to tværaksler, men to
bremsestænger til hvert baghjul. Det skal også nævnes, at de dansk
indregistrerede biler havde afviservinger. Som regel fra firmaet »Weikra«
med »Ford« prentet på celluloiden.
Den danske samlefabrik var kun 1½ måned bagud med at
præsentere 32-modellen i forhold til USA, men med 1933-modellen var
forsinkelsen større. Den blev præsenteret i USA i februar 1933, mens
præsentationen først skete i Danmark i juni 1933. Grunden til at
køberne i Danmark denne gang skulle vente længere var sikkert, at man
havde for mange usolgte - mere eller mindre færdige - vogne stående, og
på grund af den hårde konkurrence i USA var det ikke muligt at udskyde
modelskiftet længere der, og så fik samlefabrikkerne i Danmark og
sikkert også i andre lande de oversky- |
|