Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 70  -  1982     side    3

     
 

            DANSK VETERANBIL KLUB
            Jydeholmen 48, 2720 Vanløse
         Tel. 01-71 39 02 kun mandag aften.

                              BESTYRELSE
    Svend Dråby, formand,
       (klubbens adresse).
    H. 0. Bracher, næstformand,
      Granbakken 10, 8520 Lystrup St.,
      tel. 06-22 17 45.
    Niels Jonassen, sekretær, 
       Boserupvej 510,
       3050 Humlebæk, 
       tel. 02-19 11 29.
    Steen Hasel.ann, kasserer,
       Frederik VI's Allé 6, 2000 Kbhv. F.
         tel. 01-34 00 36.
    Knud Arhøj, løbskonsulent, 
        tel. 06-19 94 26.
    Ole Hübbe,
       tel. 05-94 08 01.
    Ivan Kristiansen, 
         tel. 07-11 91 79.
    Bent Mackeprang, udlandssekretær, forsikringer.
       tel. 01-64 09 63
    Poul Jørgensen, Registre og Sektioner, 
         tel. 01-63 10 27.
    Kurt Vandkjær, 
        tel. 06-65 91 83

                       REDAKTION
    O. E. Riisager (ansv. og hvortil stof bedes sendt),
        Krogholmgårdsvej 70, 2950 Vedbæk.
      Tel. 02-89 11 48.
      Helst skriftlig henvendelse.
      I redaktionen: Th. Ry Andersen, Peter Bering, 
       Erik Olsen, K. Schouboe, P. E. Hansen, 
       Peter Juel Jeppesen, Bjarne Kornbeck,
     Ole Nissen, Peder Steril.
   Eftertryk tilladt med kildeangivelse.
   Repro: Københavns Kliché & Offset. 
   Tryk: Eiler Enertsen, Kbh.

Siden Sidst

Først et par rettelser og tilføjelser: Robert Nellemanns Monte-Carlo Ford på side 25 i sidste nummer var ikke en 1948-model, men en 1949-model, omend den blev lanceret sidst på sommeren 48. Og Son Borch-Christensen gør opmærksom på, at han ikke har kørt baneløb med den FIAT Zagato, Peter Falk har købt, og at den ikke har noget med Abarth at gøre, men er bygget over almindelige FIAT 850B komponenter. Den Abarth banevogn, Son B-C kørte, lignede mere en almindelig 600. Et Bülow-firmablad fra 1944 oplyser at den Ford T droske, vi viste på side 17 af BhT 68, blev anskaffet i marts 1923 af vognmand John Dehlsen, Suensonsgade 53. Den var fra Dansk Karrosseri-Fabrik, zinnobberrød og lysegrå, med et gult bælte med påskriften Palæ Bilen — og lysegråt betræk. Dehlsen var så glad for den, at han var Bülowkunde resten af sin tid. - - - Den halvgamle redaktør har været så naiv at tro, at det var et overstået fænomen med eksport af gode danske veteranbiler. Desværre er der gået flere fine vogne ud af landet også i de senere

måneder — efter ihærdige forsøg på at afhænde dem herhjemme. Nævnes kan Lancia Lambda, M.G. J-type, Buick cabriolet. - - - To vogne af et herhjemme så sjældent mærke som Delahaye har skiftet ejer: Erik Christiansens 1925 model 87 touring er købt af Ole Hermansen, og Erik Eriksens 135M cabriolet af formand Dråby. Årgangen er vist nok 1946, karrosseriet ligner grangiveligt Chapron, men formodes at være begået af hollænderen Pennock (hvis det staves sådan). Meget muligt efter tegninger fra Chapron. - - - Jørgen Pramming var så uforsigtig at udstille sin Singer Nine tourer på sportsvognsudstillingen på Frederiksberg i foråret. En publikummer kunne ikke stå for den, og nu ejes den af Gina Munk Markamp. - - - Der kan stadig gøres fund: Alf Nielsen skulle lave et elektrikerarbejde hos en gammel dame. For at ordne en udvendig lampe måtte han ind i garagen. Der stod en Peerless 1929, som havde været klodset op siden 1956. Nu er den Nielsens. - - - Finn Wodschow må koncentrere sig om sin store samling af cykler, som han håber bliver til et museum. Har derfor overladt FDM sin fine Morris 8

(fortsættes side 28)