|
Bur-Wain 6A6.6 - denne model havde indvendig oliepumpe,
i modsætning til de større motorer.
Cylinderblokken er støbt i ét med krumtaphuset,
hvorved der er opnået størst mulig stivhed af en sej støbejernslegering
med stor styrke.
I de store modeller er cylindrene forsynet med »tørre«
foringer af en centrifugalstøbt chromsilicium-legering.. Desuden er
blokken forsynet med stort sidedæksel, der giver god adgang for rensning
af vandkammer.
I topstykket er indbygget de top-stillede ventiler, de er i
udblæsningssiden udført i austenitisk wolframlegering (som i
flymotorer).
Topstykket er forsynet med ledetude i vandovergangene fra
cylinderblokken, hvorved vandhastigheden forøges og kølingen dermed
forbedres.
Side 8 Montering af motorer i den gamle samlehal for dampmaskiner.
Bemærk manden i forgrunden, som monterer AC brændstofpumpen. |
|
Krumtapakslen er sænksmedet af en
chrommolybdænholdig stållegering og slebet på alle
hovedlejesøjler og krumtappinde. |
|
Den er statisk og dynamisk afbalanceret og
forsynet med kontravægte samt svingningsdæmpere.
Stemplerne er af støbejern og sle- |
|
|