Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 72  -  1982     side    9

     
 

Bur-Wain 6A6.6 - denne model havde indvendig oliepumpe, i modsætning til de større motorer.

Cylinderblokken er støbt i ét med krumtaphuset, hvorved der er opnået størst mulig stivhed af en sej støbejernslegering med stor styrke.
   I de store modeller er cylindrene forsynet med »tørre« foringer af en centrifugalstøbt chromsilicium-legering.. Desuden er blokken forsynet med stort sidedæksel, der giver god adgang for rensning af vandkammer.
   I topstykket er indbygget de top-stillede ventiler, de er i udblæsningssiden udført i austenitisk wolframlegering (som i flymotorer).
   Topstykket er forsynet med ledetude i vandovergangene fra cylinderblokken, hvorved vandhastigheden forøges og kølingen dermed forbedres.

  

Side 8 Montering af motorer i den gamle samlehal for dampmaskiner. Bemærk manden i forgrunden, som monterer AC brændstofpumpen.
 

Krumtapakslen er sænksmedet af en chrommolybdænholdig stållegering og slebet på alle hovedlejesøjler og krumtappinde.

 

Den er statisk og dynamisk afbalanceret og forsynet med kontravægte samt svingningsdæmpere.
  Stemplerne er af støbejern og sle-