Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 72  -  1982     side   10

     
 

bet konisk semiovale efter Bur-Wain's specielle deformslibemetode, som blev udviklet af ing. Gorm-Svendsen, hvorved stemplets underkant bliver

 

cirkulær med jævn overgang til den ovale form over pinden.
  Knastakslen er indsatshærdet og slebet på alle knaster. Desuden er

  Bur- Vain 6A13 - læg mærke til oliepumpen.

  

den forsynet med knaster til pumpernes bevægelse og med skruehjul til drev af smøreoliepumpen.
   Knastakslen drives fra krumptapakslen via tandhjul med skråtfræsede tænder.
   Bevægelse af ventilerne overføres fra knastakslen gennem ventilløfterne med ruller og stødstænger.
   Brændselspumperne og de dertil hørende dele for bevægelse og regulering af dem er alle fremstillet på BurWain fabrikken.
   Man har på Bur-Wain motoren anvendt en helt speciel udformning af pumpen. Pumperne og ventiler med forstøvere er sammenbygget i et fælles hus for to cylindre ad gangen og fastspændt direkte ind på cylinderblokken ved hjælp af en enkelt tap med møtrik.
   Denne montering frembyder indlysende fordele fremfor sidemonteringen (Bosch-pumper m.fl.).
   Brændselspumperne blev forsynet med olie via en forpumpe af membrantypen (AC-pumpe).