Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 73  -  1983     side  17

     
 

Kaj Møllers Dilambda blev i Hagemanna eje ombygget i Højer til dette modernistiske stykke med tag-forsvindingsnummer á la Peugeot. Se nærmere i BhT nr. 58.

 

  

bro, at den havde tyske VDO instrumenter. Et stort håndtag åbnede for fri udblæsning, så folk troede, der kom en flyvemaskine.
   Den tredie Dilambda kom hertil som chassis; til etatsråd H.N. Andersen blev der bygget et stateligt limousine-karrosseri hos Dansk Karosseri-Fabrik, og da den store dag oprandt, hvor vognen var færdig –muligvis var det først i 1933 – blev den kørt op foran ØK's hovedkvarter. H. N. Andersen kom ud med sin sorte

 

 
 

 

 

bowlerhat på hovedet, satte sig ind bag i vognen, chaufføren kørte en gang rundt om bygningen, H.N. Andersen steg ud, gik op på sit kontor og ringede

 

  

Den Møller/Hagemannske Dilambda, da Lillian Helle-Broe ejede den, med nogle af Dansk Karosseri-Fabriks folk. Farve og kofanger er ændret.