Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 73  -  1983     side  19

     
 

 

 

I standard-udgaven var Augusta med selvbærende karrosseri, men Lancia leverede chassiser til special-karrosserier. Birger Olsens er fra Chausson i Frankrig.

  

cabriolet. Den lukkede var arvegods, som Sonja Norres mor havde købt i Hamborg i 1939, efter krigen var den forsvundet i den russiske zone, men besættelsesmyndighederne sporede rette ejer. Den åbne købte Sonja Norre selv i München i 1947. Den beholdt hun nogle år efter at den i 49 var kommet til Danmark, den lukkede blev i familien noget længere. Det var charmerende vogne (og Sonja Norre kører i dag en Beta sportscoupe), men Apriliaejerne måtte slås med nålelejerne i de dobbelte kardanled i bagtøjet, som formentlig på grund af mangelfuld smøring ikke kunne holde. Reservedele kunne ikke skaffes i Danmark, et større antal lejer blev hamstret i Malmø.
   Men Sonja Norres sedan nåede i følge familien at køre 540.000 kilometer, og var kun lidt rusten, da den hos Arne Fog blev indbyttet for en Borgward Isabella omkring 1957.