Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 73  -  1983     side  26

     
 

 

Lancias traditionelle foraksel med to drejelige fjederben er meget slidstærk, bl.a. fordi den drejer i et stort, vandret kugleleje i olie og støttes af to lange bøsninger med stor diameter.

Ved 1000 km løbet Giro di Sicilia i april 1951 mødte fabrikken op med to biler, som blev nummer 1 og 2 i GT klassen over 1,5 1. Den 29. april kørtes det berømte Mille Miglia, og B20'erne besatte 2., 5. og 7. pladsen. Det vakte sensation at tre produktionsvogne på kun 2 1. i den grad kunne gøre sig gældende overfor rene racersportsvogne på 4,5 1. Fra Ferrari og Alfa Romeo. For at vise at det ikke var et tilfælde lod Bracci og Lurani sig i juni overtale til at deltage i 24-timers løbet i le Mans i den B20 de var kommet kørende i for at være tilskuere. De vandt 2 1. klassen. Og i 1952 blev det til 3., 5., 6. og 8. i Mille Miglia, 6. plads og 2 liters klassesejr i le Mans samt 1., 2. og 3. plads i Targa Florio.

I oktober '81 var undervognen, motorrummet og pladearbejdet færdigt og vognen kunne komme ud i luften mens værkstedet i et par dage blev gjort rent.