Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 74  -  1983     side  14

     
 

oms.afgift og hvide skiver når der er svaret oms.afgift.

1/4 1966: Får numre i særlige nummerserier. Gule eller sorte.

Sidevogne og påhængsvogne til motorcykler:
1/7 1921: Hvid cirkelskive med an-

 

givelse af motorcyklens nr., 2 cm sort rand og en diameter på 9 cm.

1/1 1928: Foruden ovennævnte skal der på vogne uden oms.afgift føres en rød cirkelskive med en diameter på 9 cm.

1/7 1950: Skal forsynes med runde

 

skiver med sort kant. Gule skiver når der ikke er svaret oms.afgift, og hvide skiver når der er svaret oms.afgift.

1/4 1966: Ved overgangen til centralregistret anvendes specielle nr. serier —gule henholdsvis sorte plader. Der nævnes intet nærmere om udseendet.

1/4 1976: Ikke længere plader på sidevogne.

Godkendte traktorer:
1/7 1950: Skal føre et særligt metalmærke. Muligvis lig nedenstående.

1/4 1958: Rund grøn plade med hvid kant.

1/4 1976: Firkantede reflekterende plader.

De emaillerede vanteplader var ofte i en miserabel forfatning. Emaillen sprang af for et godt ord. Den firkantede DK-plade var ikke reglementeret. Den sidehængslede bagagerumsklap fortæller, at vognen er en Hansa 1100 fra sidst i 1930'erne, men fotografiet er fra efter krigen.