Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 74  -  1983     side  29

     
 

 
 

Årgang 1973 er lidt nyere, end vi plejer at beskæftige os med i BbT, men når det drejer sig om noget så sjældent som en Ferrari 365 GT4 2+2, der er kommet i et DVK-medlems besiddelse, gør vi en undtagelse. Det er Kjeld C. Jessen, der har forlagt sine arbejdsmæssige jagtmarker fra Saudi Arabien til Indonesien, via Holland, hvor en Pontiac Phoenix V-6 1980 (noget lort, skriver Kjeld) blev ombyttet med Prins Bernhards Ferrari, hvis 12 cylindre under det diskrete Pininfarina ydre frembringer 350 hk. Vognen har kørt

70.000 km og har hvert år af prinsens chauffør været kørt til check-up i Maranello. Kjeld C. Jessen er noget knotten over,at en Pontiac brochure, udlånt til et DVK-medlem på Sjælland, aldrig er kommet retur, men indbyder alligevel alle medlemmer, hvis vej måtte falde forbi Djakarta, til at kigge ind

vognens fødeland, og i januar-februar nummeret af V8 Times, som udgives af Early Ford V8 Club, gengives en stor del af vore illustrationer. Amerikanerne hefter sig særligt ved læder-

Frits Mønsted hører også til de medlemmer, der begyndte meget tidligt med veteranbil-interessen, som billedet dokumenterer. Vognen var desværre lånt — billedet er fra 1949, da Frits var et år, men bilmodellen er sikkert betydeligt ældre,

stropperne med løbsplaketter på bilerne, og undrer sig over den Ford A, der har forvildet sig ind i feltet af startende V8'ere på Hobro-banen. Måske leder den efter en parkeringsplads, foreslår man. - - - Politikers »At tænke sig« lå-