Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 74  -  1983     side  30

     
 

ner også tit vore illustrationer, og nu spekulerer den ene gamle redaktør på, om han kan risikere at den anden skriver, at han kører rundt i et Renaultveringsobjekt. - - - Et vittigt DVK-medlem om et andet medlems meget blå Chevrolet: – Det er en Irma-blå Brugs-vogn. - - - Der gøres stadig fund: Smeden i Høsterkøb, Jens Gravesen, har fundet en Buick 1939 47S coupe i ganske god stand. Et udsædanligt pedalarrangement har sin forklaring i, at den oprindelige ejer, retsmedicineren professor Knud Sand, havde stift ben. -- - Ford A-folk regner den todørs, firepersoners Phaeton de Luxe for en særlig lækkerbisken, men desværre forsvandt vist nok de fleste danske eksemplarer til udlandet for længe siden. Nu har Svend Åge Hansen, Strib, indført en af arten fra Vestberlin. Men det er et canadisk eksemplar, højrestyret og med den lille motor. - - - Mere i samme ånd: Palle S. Jensen har taget en Cadillac V8 1932 7-personers limousine hjem fra Schweiz. - - - Og endnu en import, som man kan sige udjævner tidligere forsyndelser med eksport af danske vogne: Michael Hurst har hentet en Packard 120 1936 sedan i England. 

 

    

 
Mer' Triumph

I fortsættelse af sin artikel i BhT 66 om Triumph roadsterne fortæller Thom Bang Pedersen, at han via Jørn Jakobsen er kommet i forbindelse med endnu en tidligere ejer af den ene af de to Triumph 1800. Niels Nielsen, Søborg Hovedgade, købte den med chassis nr. TRD 1865 af en ung mand i Hellerup for 5.000 kr. i 1962; vognen var da indregistreret under KB 40.246. Efter at have kørt et stykke tid blev den klargjort til syn på Krauses værksted i Vanløse og ved den lejlighed fik den de uoriginale forlygter, fordi mekanikeren syntes, de var pænere. Vognen blev kasseret for slidt styrehus. Ved hjælp af Nordisk Diesels

 

afdeling i Åbenrå blev et nyt styrehus anskaffet og vognen godkendt, stadig med samme plader. NN solgte æbleskiver ved byfester o.lign. og mødte på den måde Ole Karn (TRD 1900) i Nykøbing Sjælland. Vognen blev malet

Karsten Simonsen er i fuld gang med restaureringen. Der er lavet træværk i bagpart og ved vanger, aluminiumskarrossen er sandblæst ved meget lav tryk og stellet er samlet igen, der er svejst nyt i ved batteribox og højre bagskærm. Mindst 10 pund spartelmasse er taget ud af buler og bulerne banket ud. Sadelmagerarbejdet er lavet på konens symaskine, i okseblodsfarvet bøffelhud — symaskinen var ikke meget værd bagefter.