Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 75  -  1983     side    6

     
 

arbejder, men har i cirka 10 år haft pladeværksted og efter Kjeldsens mening er han den bedste håndværker på feltet.
   Efter at vognen havde stÃ¥et stille i omkring 12 Ã¥r var dens almindelige tilstand jo ikke blevet bedre, sÃ¥ karrosseriet blev løftet af chassiset og alt blev sandblæst. Til disse V8 typer kan man med lidt held og sporsans stadig finde en hel del ny reservedele, sÃ¥ alt i bremser, kobling osv er fornyet og alle øvrige dele renoveret til mindste enkelthed.
   Vognen er meget lydløs og har fine køreegenskaber og fantastiske bremser – en ideel ferie- og rejsevogn for fire personer med god bagageplads. NÃ¥r kalechen er slÃ¥et ned er der dejlig læ pÃ¥ forsæderne.
   Vognen har i sommer deltaget i Bornholm Rundt, Ringkøbing-løbet og Nordsjællands-løbet.
   Specifikationerne er: 8 cylindre i 90' V-form. Letmetal cylinderblok med vÃ¥de foringer. Karburatoren er en totrins Zenith. 100 hk ved 4.800 omdrejninger, tophastighed 170 kmt. Som ekstraudstyr er der bundgear, og der er Blaupunkt rør-radio, som stadig virker upÃ¥klageligt.

 

Chassiset er rør med længde- og tværdragere, der er langsgående torsionsfjedre og hjulene er 15 x 650.
   I motorrummet er der lys og komplet værktøjskasse.
   Egenvægten er 1.400 kg, højeste vægt med passagerer 1.900 kg. Benzinforbrug ca. 8 km pr liter.

De originale papirer fortæller om fem ejere, hvoraf den første, som fik vognen indregistreret 21. oktober 1955, var S. Exzell. Zelleke Imru, Gesandter bei der Kaiserlich Äthiopischen Gesandtschaft, Kaiser Karl-Ring 15 i Bonn. Han udskiftede vidunderet efter et halvt Ã¥r.