Bilhistorisk Tidsskrift NR. 75 - 1983 side 26 |
ligt om en dansk folkevogn, måtte der ligge et seriøst arbejde bagved (han havde selv som ung gennemgået en uddannelse og havde forstand på tekniske tegninger). Han kontaktede Gustav Hansen for at få et møde om eventuel finansiering af folkevognen. Gustav Hansen ringede mig op. Meget opstemt. Jeg skulle med i karrosseriarbejdet osv. — Mødet hos Hollesen var hurtigt overstået. Det væsentligste, Gustav Hansen havde med, var min tegning og nogle meget løse overslag, men intet konkret. Måske dog tegningen af fortøjet. Han fik besked om at komme igen, når der forelå konkrete beregninger. Det gik med dette projekt ligesom med »Strop«s forhandling af Steyr vognene, at ændringerne i verdenssituationen stoppede det. Gustav Hansen havde for øvrigt ikke fået gjort meget mere ved det tekniske. Han begyndte senere som maskiningeniør på maskinfabrikken Vesta i København. Inden sagen var afsluttet, spurgte Gustav mig, om jeg ikke ville lave en tegning til ham af »Mariehønen«. Uden gennemskæring og i farver. Jeg havde ikke originaltegningen til »Mariehønen«, og G.H. havde vist ikke fået den tilbage igen, så jeg indsatte et blyants- |
raster på det ene af avisudklippene. Jeg lavede en løs
tegning, akvarelagtig, tog 35 kr. for den og så var han sur et stykke tid.
|
|