Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 76  -  1983     side  22

     
 

 

 

præstere, men man fik denne luksus en del billigere end hvis man betalte for navne som Lagonda eller Bentley.
   Til udstyrelsen hørte centralsmøring, gear-synchromesh, hydrauliske bremser, indbyggede hydrauliske

  

I ca. 1953 ejedes den mørkerøde SA cabriolet af Einar Thorbjørn. Han mener at en følgende ejer satte den fuldstændig i stand, men udvandrede nogle år senere og muligvis tog vognen med.

 

Den anden af de SA cabrioletter, Nellemann indførte blev købt af Malthe Bruun. Han indbyttede den i 1939 til den endnu kraftigere WA.
  Var det Malthe Bruuns SA, gartner Jensen, Lundely, fik lige før krigen? Den var brunrød og adskilte sig fra Davids ved at have gæller i motorhjelmen i stedet for klapper og reservehjul i venstre skærm i stedet for bagpå.

 

donkrafte (dog ekstraudstyr på VA), Luvax hydrauliske støddæmpere, indstillelig rathøjde og naturligvis læderindtræk og ædeltræs instrumentbræt og paneler.
   Morris Bodies lavede de lukkede modeller, de todørs Tickford cabrioletter blev lavet hos Salmons og de firedørs touringer af Charlesworth. Bart chassis kunne købes, hvis man ønskede specialkarrosseri.
  SA blev sendt på markedet i marts 1936, VA i april 1937 og WA som sagt i november 38.
  Introduktionen af SA — og T Midget — faldt sammen med Nellemanns overtagelse af agenturet, for Danmark, og de første vogne, Nellemann tog hjem,