Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 76  -  1983     side  23

     
 

var 2 SA cabrioletter og 2 T Midgets. Inden krigen kom yderligere 8 T modeller, en VA sedan og en WA cabriolet. Langt de fleste af disse vogne er bevaret. M.G. lavede 2.738 SA, 2.407 VA og 369 WA.

  

  

Men der findes en anden SA cabriolet herhjemme. Den er tilsyneladende indført i slutningen af 1946 af en illustrator Mogens Godfrey, men omregistreret til ny ejer allerede i januar 47. Efter et par ejerskift til erhvervede DVKmedlem Ole Bering den i 1952. Han havde den en årrække, indtil han besynderligt nok fattede større kærlighed til en Alvis og solgte M.G. 'en til en mand, som stort set bare havde den stående de næste 20 år eller mere. Billedet viser vognen, da Bering havde lakeret den lys beige. Det er vor skattede fotograf Peter Bering, som står på trinbrættet. SA 1385 er fra januar 1937.
  Gerings SA blev senere sort og mistede kofangerne. Hos den næste ejer tabte den også hele bagenden, som blev genopbygget i glasfiber. Da Jørgen

 

Hansen i år erhvervede vognen, blev den oprindelige bagende dog genfundet, og hele køretøjet er nu ved at undergå en omfattende restaurering. I DVK's årsskrift 1957-58 fortalte Ole Bering, at vognen trods sin længde virkede smidig i den tids bytrafik, men først kom til sin ret på de store landeveje, hvor den kunne køre 145 kmt.

 

Man kunne utrættet køre 10-12 timer ad gangen. Hvis man havde råd til kun at rulle 5-7 km på en liter benzin.
   Alle tre SA cabrioletter var forskellige, To med klapper i motorhjelmen, en med gæller, en med reservehjul i skærmen, to med det bagpå, men på den ene nedfældet i bagklappen.