Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 76  -  1983     side  32

     
 

TF i spidsen ved Danmarksmesterskaberne på Amager Travbane 1954.

Der kom 1 TF til Danmark 1953 og 6 i 1954. Der stopper fabrikkens statistik, men der er sikkert kommet flere.

 

Efterkrigs Magnette mm.
M.G.-historikere kaldte det en pervers brug af et berømt navn at kalde de ny lukkede vogne, som i 1953 efterfulgte YB, for Magnette. Men kunderne købte flere Magnetten af serierne ZA, ZB, Mark III og Mark IV end der var fremstillet af nogen af de tidligere

 

M.G. sedan-vogne. ZA og ZB var de sidste rigtige M.G. sedaner, fremstillet på fabrikken i Abingdon. Mark III og IV var blot let ændrede Morris/Austin med M.G. grill og mærke. Næste trin var de forhjulstrukne 1100 og 1300, også omtrent identiske med tilsvarende andre fra koncernen, og i nyeste tid M.G.-udgaver af Metro og Maestro.

  

Carsten Wiwels Magnette ZA 1954.