Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 77  -  1984     side   13

     
 

1935: Ståltag på alle modeller og sidst på året bagklap hængslet forneden. En benzinstuds i højre side og signalhornene placeret bag små gitre i forskærmene. Hydrauliske støddæmpere i stedet for friktionsstøddæmpere.
1936;
Tandstangsstyring i stedet for snekkestyretøj. En ventilationsluge midt for forruden. Instrumentbordet flyttes over under rattet.
1938:
Michelin »Pilote«-hjul (plade egerfælge) og bredere skærme.
1939:
Type 7 ECO leveres med øget kompression og højere gearing. Samtidig kommer »11 Performance« med øget kompression og ny karburator og 56 hk i stedet for 46.
1946: 11 Sport (Legere) genopstår efter krigen — 7 udgår. »Klapperne« i motorhjælmen forsvinder sidst på året og erstattes af »ribber« lige som »pilote«-hjulene erstattes af pladehjul.
1947:
Produktionen af 11 Normale genoptages.
1949:
Den første danske varevogn bygget over 11 Sport ser dagens lys. 1950: Nyt rat med to eger i stedet for tre. Rørstolene forsvinder og erstattes af "pullmann-sæder". Pyntelister sættes på forpanelet.
1952.- Kuffertbagklap forøger bagage rummet medm 50%. Vinduesviskere

 

11 Normale 1938 cabrio-coach, der står på Ålholm bilmuseum. Der findes i dag ingen synlige mærker, som fortæller, hvor den er bygget. Kalechen er desværre blokeret. Til højre ses den lille 11-motor i det store motorrum på Cord'en ligeledes på Ål-holm. Efter karburator og luftfilter at dømme er det en »performance«-motor på 56 hk.