Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 77  -  1984     side   29

     
 

Ret hurtigt efter at fremstillingen komi gang, blev basisvognene leveret som denne til Dansk Citroën. Dvs. uden bagklap og -sæde.

gende måde: Dørene, bagklappen, bagsædet osv. blev afmonteret på den nye personvogn. Tagrenderne blev fjernet på det bageste stykke, derefter blev den bageste del af taget samt bagstykket mellem bagskærmene skåret af. De nye pladedele blev skåret til efter en skabelon og banket i facon i hånden. Derefter svejsedes de i, i alt seks dele. Ifølge sjakformanden uden brug af svejsetråd. Herefter blændedes ruderne i de afmonterede bagdøre med et stykke plade der punktsvejsedes i og bukkedes omkring dørens overkant. Efter afmontering af håndtag m.m. sattes dørene atter i bilen og punktsvejsedes fast indefra. Revnerne mellem dør og karrosseri fyldtes ud med asbestsnor og spartledes til med tin.
   Indvendigt beklædtes vognen med krydsfinerplader — en tyk én i bun-

Type I i sin første udførelse, 1949. jalousilågen er muligvis det eneste, som ikke er lavet på Citroën,