|
På de 6-cyl. modeller indføres separat
topstykke. I 1925 blev den hånddrevne vinduesvisker erstattet med
vacuumvisker, og celluloselak (Duco) indføres. Det var første år
i Buicks historie, hvor der solgtes flest lukkede modeller.
I 1926 steg produktionen næsten 40 % til 266.753 stk.,
en rekord for |
|
Buick, som holdt i 14 år. 1927 og 1928
modellerne havde hver sin kølerfigur.
En typisk fejl i 1928 modellerne er træthedsbrud i
chassisrammen, hvor beslaget midt for cantileverbagfjedrene er
fastnitter fordi traversen i chassiset ikke sidder ud for
fjederbeslagene. |
|
|
Cykelgrosserer Peter Marius Jensen, tidligere
mejeribestyrer på Samsø, drev Jydens Engros Lager i Odense. Han sidder i
den store Buick D-45 1916-17 sammen med lederen af sin bilafdeling, Vald.
Hansen, disponent I C. Christensen fra Jyden i Alestrup og en
repræsentant for Buick fabrikkerne.
I 1929 erstattes vacuumtanken af elektrisk benzinpumpe.
1929 modellerne (jubilæumsmodellerne) har fået køler og motorhjælm
uden skarpe kanter, og Buick skiller sig udseendemæssigt mindre ud fra
mængden.
I 1930 faldt produktionen for fjerde år i træk, denne
gang med næsten 40 % til 119.265 stk. De udvendige bremsebånd er
erstattet med indvendige bremsesko. Den »lille« Marquette, som ikke var
en rigtig Buick, da den var sideventiler, kommer på markedet som 1930
model, men produktionen begyndte 1.6. 1929. Dette forsøg på, trods
depressionen, at vinde nyt marked lykkedes dårligt, og efter 1930
fortsattes hverken den 6-cyl. Marquette eller den 6-cyl. Buick. Men Buick
fortsatte fra 1931 med nye 8-cyl. mo-
|
|