Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 78  -  1984     side   26

     
 

I sportslig henseende har Buick ikke gjort sig bemærket herhjemme. Vi har et notat om at cykelhandler Vald. Hansen, Hesselager, vinder klassesejr med Buick ved Fyens Stifts Motor Klubs bakkeløb 15. oktober 1916 (selvfølgelig for at gøre reklame for Jydens En-gros Lager i Odense). 1 1919 og 20 er der Buick med i Fanø-løb, kørt af henholdsvis Knud Danielsen og kørelærer Harald Petersen. De klarede sig pænt. Petersen blev senere svoren Chryslertilhænger, Knud Danielsen kørte mest FIAT, 

 

men i juni 1928 tilbagelagde Danielsen i Buick Madrid-København på  to døgn fem timer og fem minutter trods 6 timers tvungen hvile i Paris og flere spanske jernbanebomme, hvis vogtere  måtte bankes op om natten. Klassesejr  med et gennemsnit af 63 kmt.
  Herunder Erik Castenskjold i 1934 Buick ved løb i Ravnholm 1946 og Stenfeldt Hansen, der klarer bakken i Ganløse i sin 1937 Convertible Phaeton - vist nok et nummer mindre end Bjerrings og Kølles. 

 

 

(fortsat fra side 8)
den originale mørkegrønne lak med guldstafferinger og sorte paneler og skærme.
  Kalechestoffet blev skaffet fra England, men amerikansk valnød fandt Hindsgavl i Århus.
Her, som i USA, var Buick meget brugt til ambulancer - sygevogne - og rustvogne. Herover en 1926-27, som sygehuset i Hammel endnu i 1950'erne brugte til at køre vasketøj til Randers i. Også Zone Redningskorpset og Falck brugte mange
Buicker Til højre nærmest en 26-27'er og en fra 1934 med karrosseri fra Jensen Ågård i Vejle. Længst til højre en 1937 før og efter behandling hos Ernst Jørgensen, Nørrebros Karrosserifabrik.