|
litersklassen. I mellemtiden havde Alvis lanceret sin
første sekscylindrede vogn i 1925: 14/75, som blev videreudviklet til
Silver Bagle i 1929.
I 1930 havde salget på grund af depressionen og
forhjulstrækket nået et nulpunkt. Fabrikken gik en usikker fremtid i
møde; men det år dukker Charles Follett op i Alvishistorien. Follett,
der var bilforhandler i London, foreslog at han ville aftage en trediedel
af bilproduktionen på den betingelse, at såvel karrosseri som den
øvrige konstruktion skulle laves efter hans anvisning. Resultatet af
dette arrangement blev Speed 20; en sportspræget vogn med usædvanligt
smukke karrosserier og udmærkede køreegenskaber. Den sekscylindrede
motor var først på 2 1/2- liter og senere 2,7 liter. I 1936 blev Speed
20 efterfulgt af Speed 25 med 31/2-liters motor, og den model
blev, sammen med den største Alvis på 4,31, bygget frem til 1940.
Halvdelen af Alvis-sektionen på udflugt: Forrest anes Dinesens
Speed 20, derefter Berings Speed 25, Koster Kristensens Speed 20 og
Prestons Speed 25. |
|
|
|