Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 80  -  1984     side   11

     
 

1934 Speed 20
Vi har tre eksemplarer af den næste Speed 20 model, som var den første med Alvis fuldsynkroniseret gearkasse og uafhængig forhjulsaffjedring med tværliggende bladfjeder.
   Ole Abel ejer den første Alvis, Cai Caspersen importerede. Den blev leveret – med gråt drophead coupe karrosseri fra Charlesworth med blå kaleche og indtræk – til Schandorff Schwensen og fik K 9911 i juli 1934. Schandorff Schwensen havde bilen et stykke ind i fyrrerne. 1949 blev den købt af Erik Kjeldsted, som senere solgte til Erik Vibholm Pedersen og Bent Elnegård. Derefter har vognen været i flere DVK-medlemmers eje: Den første var Jørgen Sestoft, som ændrede farven fra lyseblå til mørkeblå. Efter et kort ophold hos Ingelise Schouboe kom Alvis'en til Flemming Perlt, hvor den fik den helt store tur: Total adskillelse, alt træværk og store dele af pladearbejdet fornyet, blandt andet fik bagskærmene ændret afslutning. Perlt nåede ikke at få motoren i orden, inden han for et par år siden solgte til Ole Abel. Motoren har været hos Knud Kisling, som mener, at de, som tidligere har rodet med den, nærmest har gjort ondt

 

På den modstående side Villadsen Nielsens Speed 20 1932, Herover Schandorff Schwensen med K 9911 i den oprindelige skikkelse og til højre samme vogn i Kelsteds tid – fotograferet i foråret 1949, endnu med de originale pass lamps.