Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 80  -  1984     side   15

     
 

Schou-Nielsens Charlesworth Speed 20 har bortset fra den faste top fuldstændig samme facon som Ole Abels vogn oprindelig har haft. Til højre før og nederst under restaurering, da den kom tilbage fra maler i år.


de den mindst ti forskellige farver; men Henrik Schou-Nielsen, som købte den på sin fødselsdag i 1982, har fået den malet sort med røde sider. Motoren er endnu ikke lagt i; men om et par år skulle den være klar.



1935 Speed 20 Charlesworth Drophead Coupe
I 1935 blev der indført en del ændringer på Speed 20. Den fik 19" hjul i stedet for 20" og Andre Telecontrol i stedet for friktionsstøddæmpere. Motoren blev lidt større og ventilfjedrene erstattedes af klynger med ni fjedre omkring hver ventil (108 ventilfjedre i hver motor), to elektriske benzinpumper erstattede den mekaniske og man

Erwin Koster Kristensens 1934 Speed 20 Vanden Plas tourer.