Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 80  -  1984     side   29

     
 

Samme weekend som Nordsjællandsløbet afvikledes i Nordsjælland det 11. Internationale Auto Union Veterantræf med Dansk DKW Club som vært i tre dage for 150 køretøjer fra de fleste vesteuropæiske lande. Blandt deltagerne var en af de første forhjulstrukne DKW'er, F1 1931/32, en 1938-40 Audi 920 3.2 Liter Gläser Cabriolet 4 Fenster og herover en ca. 1960 DKW 1000 Monza, en type, som med en let tuning fra Dannenhauer & Stauss og et glasfiberkarrosseri, udviklet af Solitude, blandt andet blev brugt til rekordkørsel på Monza banen.

  FOTOS
i dette nummer mest af Peter Bering og Peer Lauritzen.
  
         DANSK VETERANBIL KLUB
           Jydeholmen 48, 2720 Vanløse
        Tel. 01-71 39 02 kun mandag aften.

                         REDAKTION
    O. E. Riisager (ansv. og hvortil stof bedes sendt),
         Krogholmgårdsvej 70, 2950 Vedbæk.
       Tel. 02-89 11 48.
       Helst skriftlig henvendelse.
   Eftertryk tilladt med kildeangivelse. 
   Repro: Københavns Kliché & Offset. 
   Tryk: Eiler Enertsen, Kbh. 

 

Siden Sidst

Først må vi med den stærke lup fremme give Jan Lundsten-Jensen ret i, at den tredje vogn i kaperrækken på bagsiden af sidste nummer ikke var en Ford 1935, men en Dodge 1935. Og for en ordens skyld: Billedet af International Taxaen var ikke det, vi tog på Pedershvile, men fra da den var ny. TAXA har forøvrigt selv udsendt en jubilæumsbog, hvis stof mest er af faglig og organisatorisk art. Billederne overlapper tildels dem, vi bragte, men er også tildels nogen, som ikke har noget med TAXA at gøre. --- Bilhistorisk Tidsskrift er på Danmarks Tekniske Museums postliste for pressemeddelelser om elektriske pærer etc. men vi får ikke årbogen. Alligevel er vi i stand til at fortælle, at den seneste indeholder en stor artikel af Tom H. Christensen om Jørgen Skafte Rasmussen og DKW-bilernes forhistorie. I årbogen for 1982 blev det fortalt, hvordan Skafte Rasmussen under Første Verdenskrig blev pålagt krigsproduktion. Listen over gaver til museet i 1983 indeholder enkelte ting af motorhistorisk interesse; det var mest diverse reservedele og billeder, men også en