|
|
|
Teknisk Museums Nash 1924, til venstre i den fint patinerede stand, den
havde i 1962, da premierløjtnant Damgård overdrog museet den. Og med
justitsministeriets særlige tilladelse med den gamle Odense-nummerplade
bevaret. Til højre (desværre, Red.) oplakeret,
dette mærke er det nok 1928- eller 1929-modellerne,
der er de smukkeste og mest luksusprægede.
I 1928-modellerne var indtrækket silkemohair, rat og karme
af valnøddetræ, instrumentering med enkelture. På 1929-modellerne
indførtes åringsteknikken med samme træsort. Indtrækket var som før,
men kunne nu også leveres i et meget fint glat uldklæde. Der var
flytbare askebægre, skrivesæt eller i nogle modeller kosmetikgarniture,
stålkuffert med samme vulster og malet i samme farver som vognen,
reservehjulslås m.v. Endvidere var vognen nu monteret med nye, meget
store for- og baglygter, motorerne kunne leveres med dobbelt tænding og
afgav for de størstes vedkommende 100 hk. 1930 indførtes lukkede bremser
også på baghjulene, kølerkappen æn-
|
|