Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 81  -  1985     side    6

     
 

 

Teknisk Museums Nash 1924, til venstre i den fint patinerede stand, den havde i 1962, da premierløjtnant Damgård overdrog museet den. Og med justitsministeriets særlige tilladelse med den gamle Odense-nummerplade bevaret. Til højre (desværre, Red.) oplakeret,

dette mærke er det nok 1928- eller 1929-modellerne, der er de smukkeste og mest luksusprægede.
   I 1928-modellerne var indtrækket silkemohair, rat og karme af valnøddetræ, instrumentering med enkelture. På 1929-modellerne indførtes åringsteknikken med samme træsort. Indtrækket var som før, men kunne nu også leveres i et meget fint glat uldklæde. Der var flytbare askebægre, skrivesæt eller i nogle modeller kosmetikgarniture, stålkuffert med samme vulster og malet i samme farver som vognen, reservehjulslås m.v. Endvidere var vognen nu monteret med nye, meget store for- og baglygter, motorerne kunne leveres med dobbelt tænding og afgav for de størstes vedkommende 100 hk. 1930 indførtes lukkede bremser også på baghjulene, kølerkappen æn-