Bilhistorisk Tidsskrift NR. 81 - 1985 side 7 |
dredes lidt og der var nu monteret udvendigt termostatreguleret kølerjalousi. 1931-modellen kom med en ny stor 8-cyl. topventilmotor på 115 hk. Denne motor havde 9 hovedlejer, stadig dobbelt tænding, hule krumtapsøler, afstemte kontravægte, plejlstænger og stempler af aluminiumslegering med Invar indlæg. Den 6-lejede knastaksel trækkes af en tredobbelt lydløs kæde, hvilket giver minimal slitage, og en fuldstændig lydløs gang, der er en ny gearkasse med lydløs skiftning, endvidere er det nye Bijur smøresystem til undervognen nu monteret på de store modeller, medens de øvrige modeller stadig anvender Alemite smøresystemet, endelig er der fremstilet en ny bredere chassisramme til afløsning af den i mange år anvendte rørtrukne ramme, fjedrene er helt indkapslet i stålgamascher. Alle lukkede modeller er nu betrukket med klæde, men kan valgfrit leveres med silkemohair, cabrioletmodellerne er betrukket med ægte læder. I nævnte år udvidede Nash sit program med en ny serie, til i alt at omfatte 4 serier med 21 forskellige modeller. 1932-modellen fik et mere kileformel kølerparti og der indførtes syncromeshgearkasse og friløb. 1933 |
|