|
Den var i daglig brug i København, da Red.
fotograferede den i 1963. Er den identisk med den 1928 cabriolet, som
findes på Ålholm nu? Eller snarere en et par år ældre.
der satset meget i 1920 og antallet steg til 1135 vogne.
Produktionstallene for Nash i 1919 var 31.108 vogne, hvilket
var stort nok for Nash, der gik stærkt ind for masseproduktion, derfor
planlagde han en ny model i 1920, det skulle være en 4-cyl. vogn, han tog
blot to cylindre væk fra den store Nash motor og 9 tommer i længden,
motorens cylindervolumen blev derved på 2.93 1. og den udviklede 35 hk.
Den nye vogn blev første gang vist i New York i januar 1920 og tiltrak
sig der særdeles stor opmærksomhed. Produktionen gik i gang i november
1920 på en helt ny fabrik i Milwaukee, og årsproduktionen af begge biler
nåede 38.781, hvilket fik Nash ind på en Top-ti liste i U.S.A. Den delte
pladsen som nr. 9 og 10 med Oakland og Maxwell.
Årgang 1921 af den 6-cyl. fik type-
|
|
betegnelsen 691, den var blevet moderniseret i
det ydre ved blandt andet nyt kølerparti og motorhjælm og i det
indre med nyt elektrisk udstyr fra Delco, endvidere var modellen
forsynet med »wonderful new springs«.
Årsproduktionen af både model 691 |
|
og den 4-cyl. model 41 gik ned på 20.953 vogne,
det var pænt, men det var kun lykkedes ved at sætte prisen ned med
100-200 $ på de forskellige modeller, og Nash nåede op på 8.
pladsen på Top-ti listen.
Året 1922 bød ikke på nogen større
|
|
|