Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 81  -  1985     side   27

     
 

Men de mekaniske forbedringer var endnu større. Alle modeller var nu forsynet med dobbelttænding og topventiler og den lille model, Nash Big 6, blev endnu engang boret og udviklede nu 88 hk. mod før 70 hk.
   Imidlertid skulle den 6-cyl. sideventilede motor ikke slettes af programmet, derfor introduceredes i januar 1934 en helt ny model kaldet LaFayette med 113 tommers akselafstand og i prislejet 595-695 $.
   Trods det gode salg i 1934, dobbelt af 1933 salget, fik Nash et underskud

Foroven 1937 sedan. De lukkede Nash vogne blev i de år samlet af Nellemann på Nygårdsvej i København, de åbne, som den til højre, blev alle fremstillet hos Jensen i Højer.

 

på 1.6 mill. $. Men Nash var ikke bekymret, pengene var brugt til udviklingen af bl.a. LaFayette, til udbygning af fabrikkerne og til styrkelse af forhandlernettet, for netop at kunne tage konkurrencen op i de følgende år.
   Det kan undre, at Nash ikke indførte uafhængig forhjulsaffjedring som standard i 1934, næsten alle andre amerikanske modeller var det år, inspirerede af Mercedes' fantastiske ophæng, udstyret med det, iøvrigt med mere eller mindre held, men det var ikke færdigudviklet og Nash 

 

forbedrede istedet fjedersystemet, således at bag-og forfjedre blev lige stive, fik samme svingningstal, hvilket skulle give samme kørselskomfort som uafhængig affjedring.
   1935-modellerne blev udstillet for publikum i julen 1934 og for første gang blev radioen brugt i en ikke mindre end 2 x 3 timer lang udsendelse om de nye modellers fortræffeligheder, krydret med et indslag af 300 forskellige kunstnere, købt til formålet af Nash. Programmet kunne aflyttes af 56 mill. mennesker.