|
ren var på 2.85 1. og ydede 82 hk. Denne vogn ville
sikkert have tilfredsstillet Charles Nash særdeles godt, idet han hele
forløbet igennem havde ment, at en af Nash' nicher var: »The Small Car«.
Men det nåede han ikke, han kom sig aldrig over konens død i 1947 og 10
måneder senere døde han selv den 6. juni 1948.
Der har været et samarbejde med Donald Healey, hvor
der blev produceret nogle vogne med 6-cyl. Nash motorer samt karrosserier
fabrikeret af Jensen. De sidste Jensen vogne i 1930'rne og de første
efter krigen havde løvrigt 6-cyl. Nash motorer.
Endvidere blev der produceret en Nash Metropolitan med Austin A 40 motor, denne type blev ikke fremstillet i større antal og
slog aldrig for alvor igennem.
FOR- OG BAGSIDE:
Brødrene Poul og Carl Bærentzen, Skovshoved, havde
hver sin grønne 1930 Nash cabriolet. Det er Pouls på bagsiden, Carl B.
skiftede ud med en 1936 Nash Ambassader Eigbt med
|
|
Højer de luxe cabriolet karrosseri. Himmelblå.
Pris ca. 19.000 kroner. Nellemann brugte vognen, K 705, i den
annonce, vi gengiver på side 2. Carl B. beholdt vognen til
adskillige år efter krigen.
HEROVER:
Nash Statesman Super 1949, med selvbærende
karrosseri. Vognen var lysegrøn og gik på rundtur bos danske Nash
forhandlere.
|
|
DANSK VETERANBIL KLUB
Jydeholmen 48, 2720 Vanløse
Tel. 01-71 39 02 kun mandag aften. |
REDAKTION
O. E. Riisager (ansv. og hvortil stof bedes sendt),
Krogholmgårdsvej 70, 2950 Vedbæk.
Tel. 02-89 11 48.
Helst skriftlig henvendelse.
Eftertryk tilladt med kildeangivelse.
Repro: Københavns Kliche & Offset.
Tryk: Eiler
Eilertsen, Kbh.
|
|
|
|