Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 81  -  1985     side   31

     
 

ren var på 2.85 1. og ydede 82 hk. Denne vogn ville sikkert have tilfredsstillet Charles Nash særdeles godt, idet han hele forløbet igennem havde ment, at en af Nash' nicher var: »The Small Car«. Men det nåede han ikke, han kom sig aldrig over konens død i 1947 og 10 måneder senere døde han selv den 6. juni 1948.
   Der har været et samarbejde med Donald Healey, hvor der blev produceret nogle vogne med 6-cyl. Nash motorer samt karrosserier fabrikeret af Jensen. De sidste Jensen vogne i 1930'rne og de første efter krigen havde løvrigt 6-cyl. Nash motorer.
   Endvidere blev der produceret en Nash Metropolitan med Austin A 40 motor, denne type blev ikke fremstillet i større antal og slog aldrig for alvor igennem.





FOR- OG BAGSIDE:
Brødrene Poul og Carl Bærentzen, Skovshoved, havde hver sin grønne 1930 Nash cabriolet. Det er Pouls på bagsiden, Carl B. skiftede ud med en 1936 Nash Ambassader Eigbt med

 

Højer de luxe cabriolet karrosseri. Himmelblå. Pris ca. 19.000 kroner. Nellemann brugte vognen, K 705, i den annonce, vi gengiver på side 2. Carl B. beholdt vognen til adskillige år efter krigen.

HEROVER:
Nash Statesman Super 1949, med selvbærende karrosseri. Vognen var lysegrøn og gik på rundtur bos danske Nash forhandlere.

 
                DANSK VETERANBIL KLUB
                Jydeholmen 48, 2720 Vanløse
             Tel. 01-71 39 02 kun mandag aften.

                            REDAKTION
   O. E. Riisager (ansv. og hvortil stof bedes sendt),
        Krogholmgårdsvej 70, 2950 Vedbæk.
      Tel. 02-89 11 48.
      Helst skriftlig henvendelse.

   Eftertryk tilladt med kildeangivelse.
   Repro: Københavns Kliche & Offset. 
   Tryk: Eiler Eilertsen, Kbh.