Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 82  -  1985     side   19

     
 

mærket ikke nåede frem til Forum udstillingen i februar 1927, måneden før det blev introduceret i USA, men hovedforhandleren Bülow & Co. startede kort efter en kampagne med adskillige helsides annoncer i motorbladene. 128 var LaSalle med på GM's stand i Forum.
   Det nærmeste vi kan komme til en statistik, er GM's opgørelse over en-gros salget i hele området af Cadillac og LaSalle sammenlagt. Som nævnt i

 

artiklen om Buick leverede samlefabrikken i København til et ret stort eksportmarked, så man kan egentlig ikke udlæse noget som helst om det

1938 var den eneste årgang LaSalle med lygterne let nedsænket i skærmene. 1 39 dukkede de op igen. Palle Jensens Touring Coupé er imidlertid »customized« med lygterne endnu en tak længere nede end sædvanligt og flere kromstriber, Og kasketskygge.

 

Avisudklippet i Bent Mackeprangs arkiv er formentlig fra lige før krigen,



danske salg. Her er tallene alligevel for årene 1927-40: 83, 91, 59, 24, 18, 2, 4, 28, 15, 16, 16, 17, 21, 6.
   Konkrete registreringstal for LaSalle har vi dog for 1933, 34 og 35: Hhv. 4, 13 og 2.
   I 1941 blev der fremstillet en halv prototype LaSalle og i 1955 brugte GM navnet på en af de dengang så mange prototyper, der nærmest var fingerøvelser for koncernens karrosseritegnere og reklamefolk.

pb/or