|
mærket ikke nåede frem til Forum udstillingen i
februar 1927, måneden før det blev introduceret i USA, men
hovedforhandleren Bülow & Co. startede kort efter en kampagne med
adskillige helsides annoncer i motorbladene. 128 var LaSalle med på
GM's stand i Forum.
Det nærmeste vi kan komme til en statistik, er
GM's opgørelse over en-gros salget i hele området af Cadillac og
LaSalle sammenlagt. Som nævnt i
|
|
artiklen om Buick leverede samlefabrikken i
København til et ret stort eksportmarked, så man kan egentlig ikke
udlæse noget som helst om det
1938 var den eneste årgang LaSalle med lygterne
let nedsænket i skærmene. 1 39 dukkede de op igen. Palle
Jensens Touring Coupé er imidlertid »customized« med lygterne endnu
en tak længere nede end sædvanligt og flere kromstriber, Og
kasketskygge. |
|
|
Avisudklippet i Bent Mackeprangs arkiv er formentlig fra
lige før krigen,
danske salg. Her er tallene alligevel for årene
1927-40: 83, 91, 59, 24, 18, 2, 4, 28, 15, 16,
16, 17, 21, 6.
Konkrete registreringstal for LaSalle har vi dog for
1933, 34 og 35: Hhv. 4, 13 og 2.
I 1941 blev der fremstillet en halv prototype LaSalle
og i 1955 brugte GM navnet på en af de dengang så mange prototyper, der
nærmest var fingerøvelser for koncernens karrosseritegnere og
reklamefolk.
pb/or
|
|