Bilhistorisk Tidsskrift NR. 82 - 1985 side 31 |
Siden Sidst (fortsat fra side 29)
til en anden bornholmsk Citroën.---Og så kan vi tage hul på en stribe ret opsigtsvækkende nyerhvervelser/ejerskifter: Kurt Daell har købt den kendte Bentley R Continental 1953 ex Kaj Bach. Ole Hermansen har været i England og hente en Alvis 12/50 1931, som han allerede har været til rally i Sverige med. Henning Andersen har fået sig en M.G.A. coupe 1957. Gert Machmann en Opel Rekord 1955 fra Steffen Jørgensen. Asbjørn Rønn-Simonsen er faldet over en Mercedes-Benz 220 1952. Kaj Kjeldsen har solgt en af sine BMW'er, en 3.2 1962 sedan, til nyt medlem BMW-forhandleren i Kolding. Og som nok den største sensation: N. E. Roest har erhvervet en Mercedes-Benz Vor stifter, 0. T Neel, er med familie hyppig gæst på Nivågård, og somme tider med flere køretøjer. Her var det dog ikke et af vore egne møder, men jaguar klubbens picnic, som lokkede de to jævnaldrende Minerva landaulet og Ford B Convertible Sedan frem. I forgrunden Tom Bjerg Lauritzens M.G. TD 1950. Foto Peter Bering, |
300 SL 1962 roadster (altså som en Gullwing, men
åben) plus en Chevrolet Corvette med hardtop. Og så har vi set Svend
Algrens M.G. J1 flere gange i omegnen af redaktionen, hvad vi tør
udlægge som at den er vendt tilbage til sin oprindelige ejers, Even
Ibsens, familie. --- Strøjer Hansen har indføjet et klenodie i sin
samling, den 1939 Humber Super Snipe cabriolet, som blev lånt af Val.
Ragoczy i 1945 til at køre Montgomery og Churchill i triumftog gennem
København. Den har længe ført en hensygnende tilværelse, men bliver nu
bragt tilbage til fordums stand. --- Inden vi glemmer det: Listen over
kendte Nash biler i sidste blad gør langtfra krav på at være komplet.
... Annonce set i Politiken 2. maj: Andel ledig i lille andelsforening i
København. Folk med interesse for Zen kunst og gamle biler foretrækkes.
Ingen større dyr, men gerne børn.--- |
190 SL, der fik hammerslag ved 201.000 kr. Den var fin, men næppe så meget finere end et andet eksemplar, at det berettigede til en prisforskel på 81.000 kr. Som sædvanlig var det svært at gennemskue, hvad der blev solgt – en af vore spioner på stedet mener mindre end halvdelen. Prislaget kan man derfor heller ikke sige ret meget fornuftigt om. --- FOR- OG BAGSIDE: Lillebæltsbroens bygning var en folkeforlystelse, som blev udnyttet af driftige kromænd og iskagedamer m, fl. Og bagsiden dokumenterer, at der kort efter broens indvielse ikke længere kunne diskuteres om behovet for den.
|