Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 83  -  1985     side   12

     
 

Fortøjet til Swiften placeret i en MGB.

gummi! I gang med startsvinget igen, og miraklet skete. Den startede. Vi havde ikke kunnet få oplysninger om, hvornår den sidst havde været startet, men nu var den i gang.
   Luftproblemet viste sig at være værre, end det så ud til ved første øjekast. Der måtte skaffes nye slanger fra England, men selv om størrelsen ikke er helt almindelig mere, lykkedes det for Jytte og Nils Kjærgaard at skaffe dem


Bilinspektøren begiver sig ud på prøveturen med Swiften.

 

på under 2 uger. I mellemtiden blev hele fortøjet afmonteret, adskilt og afvasket. Det eneste rigtige ville være at få lavet nye bøsninger alle vegne, hvor der kunne laves bøsninger, og ellers fjerne sløret på anden vis. Igen viste fordelen ved at være medlem af en klub sig. Idet et medlem uden indvendinger påtog sig opgaven, endda rimeligt hurtigt, da tiden var knap.
   Onsdag den 5. juni var afsat til syn

 

af bilen. Bilinspektøren havde været så velvillig at komme op til mig for at syne den. Den 31. maj var fortøjet klar til afhentning. Det viste sig, at man kan have et komplet samlet fortøj med hjul i en MGB! Week-enden 1. og 2. juni blev brugt til at montere slanger og fortøj. Mandag den 3. lejede vi prøveplader, tiden var ved at være knap. Mandag aften lykkedes det ikke at starte den. Den tændte kun, når vi