|

|
|
Chevrolet 1930 tilhørende vognmand Mortensen i Nim foran brugsforeningen omkring
1933. Førerhuset er helt lukket med oprullelige glasvinduer i dørene. Chassiset blev leveret med torpedo
med pladekant hvortil førerhuset kunne fastgøres. Kun sædehynde og -ryg var polstret, kunstlæder
udstoppet med træuld. Karakteristisk for tiden er, at bagvæggen i førerhuset var beklædt med lister,
skiftevis lys- og mørkbejset. Udvendig var den øverste halve bagvæg pladebeklædt, den nederste del, som
var dækket af ladets forkant, var høvlede og pløjede brædder. Man bemærker sømlisten, der på døren
markerer et bånd.
Fabriksfoto af International 1935 fra Funder Karrosserifabrik ved Silkeborg. Solskyggen er væk og
frontruden danner en vinkel med lodret og er indfattet med en kromliste. Førerhusets øverste del har fået
runde former bagtil, og indvendigt er det polstret med stof på bagvæg og tag. Dog har det stadig tagstof
på det inderste tagrandfelt.
Førerhuset har harmoniske former, fabrikken var en af de mere vel anskrevne. |
|