Bilhistorisk Tidsskrift 90/1987 side 6 |
og det er ikke sandsynligt, at der har været flere. Vi
har forsøgt at stykke de tre vognes færden sammen; men det er - som
sædvanligt -ikke lykkedes at få alle brikkerne til at falde på plads. En
af de løse brikker er en oplysning fra Prins Georg, som skriver, " at
daværende kaptajn Palle Juul, Gråbrødretorv 22, også havde en vogn af
samme model (328) indkøbt lige før krigens udbrud. Hvad der blev af den,
ved jeg ikke, men jeg tror, han solgte den samtidig med at "min"
blev solgt i sommeren 1945". Erik Bjerre-Petersen, som kendte Palle
Juul, mener, at det kan være en 328. Hvis det er tilfældet - og vi
forudsætter, at der kun var tre - kan det kun være chassis nr. 85139. |
1939. Den første danske indregistrering er 19/10-1946
under K 17.270. |
Myreægget eller Ægget -Viggo Petersen kalder den
Osten. Karrosseriet er bevaret, og det er Leichts mening at restaurere
det. Lansner fik ombygningen lavet på Nørrebros Karrosserifabrik. Ernst
Jørgensen var ikke altid lige begejstret for at se Lansner på fabrikken,
for det betød ofte ændringer på karrosseriet; men til sidst blev det
dog færdigt, hvorefter der fulgte en længere diskussion og
korrespondance med myndighederne. I maj 1954 gav Justitsministeriet
tilladelse til at BMW'en "forblev registreret uanset stedfunden
ombygning af køretøjet, hvorved dette er blevet forsynet med et
uoriginalt karrosseri." Tilladelsen blev begrænset til
|