Bilhistorisk Tidsskrift  90/1987     side 7

     
 

Lansners ejertid, hvilket medførte endnu mere korrespondance da Lansner tænkte på at sælge. I efteråret 1959 blev vognen godkendt efter at vindspejlet var gjort bredere og hjørnestolperne ca. 4 cm smallere. I forbindelse med salget skrev Lansner lidt om vognen, herfra kan vi citere: "Karrosseri: Meget aerodynamisk og stærkt duraluminiumkarrosseri. Vandret slipstrøm, dvs ingen opadrettede luftkræfter paa vognen selv ved høje hastigheder. Den stærke vindspejlhældning forhindrer hvirveldannelser og insektafsætninger paa ruden, der forøv-


 Arnold Lansners meget strømliniede aluminiumskarrosseri havde meget moderne" træk som f.eks. tophængslet bagrude og beklædt undervogn. Egenvægten blev forøget med 100 kg,- men takket være den fine aerodynamik og en højere, gearing, blev topfarten forøget med 15 km/t. Blitzbilledet viser det nye, hvidmalede karrosseri. De øvrige billeder er fra 1979, hvor BMW'en stadig havde den mørkerøde farve, den fik inden Lansner solgte den.