|
Frede Andersen i nr 17 den 9. maj 1948, men hvor?
to løb med Viggo Petersen ved rattet og ét på Amager Travbane med
Lansner, jfr. forsiden.
Arnold Lansner solgte BMW'en i vinteren 1959-60, og i april blev den
indregistreret under HM 20.415 for mekaniker Leif Thorkildsen i
Tappernøje, som godt to år senere solgte til stud. polyt. Ole Malthe
Pedersen. Derefter kom den til Birger Olsen, der som nævnt har solgt til
Leicht.
Chassis nr. 85265
Den første danske ejer af den eneste BMW 328, der stadig er i landet,
var nu afdøde Prins Georg. Den gamle redaktør har som nævnt
korresponderet med Prins Georg i 1980. Prinsen skriver: "Det er
ganske rigtigt, at jeg var i besiddelse af model 328 (sort farve), omend
kun i en meget kort periode. I den meget forvirrede tid lige efter
befrielsen forærede to engelske officerer mig vognen. Selv havde de haft
den
| |
i et par uger. Da jeg imidlertid fandt ud af, at
vognen skulle indregistreres, at der skulle betales skat af den
o.s.v., og jeg på det tidspunkt ikke havde pengene til sådanne
udgifter, overgav jeg bilen til min daværende sagfører Eugen
Olsen, som må have stået for salget, men hvem han solgte den til,
ved jeg ikke. Vognen havde tilhørt den tyske besættelsesmagt:
Udover at jeg lod udføre et par småreparationer, var vognen i |
|
en udmærket stand, da jeg skilte mig af med
den." Det var i sommeren 1945.
Ifølge registreringsattesten er første registrering 7. april 1947.
Motorsportsmanden Frede Andersen købte BMW'en og kørte mange løb
med den, både her i landet og i Norge og Sverige. Frede malede
tilsyneladende vognen ofte, for vi har set fotografier af den i
mange forskellige to- og ensfarvede udgaver. |
|
|